Všechny projekty přepravy nadměrných těles po vodě pomocí systému PMSS najdete nyní na stránkách speciálně vzniklé firmy Lodě Helios s.r.o. a najdete tam i všechny informace v případě, že byste tento systém chtěli využít i ve vašich projektech. Těšíme se na vzájemnou spolupráci při vytváření dalších společných projektů
HolKa už je hotová 2023
Stavba lávky HolKa - Praha Holešovice - Karlín - srpen - 2022
Tentokrát se náš pontonový systém používá při stavbě lávky přes řeku Vltavu v Praze mezi Holešovicemi a Karlínem.
Na pontonech se přepravuje těžká technika a její bezpečnost je zajištěna opěrnými nohami, které se opírají o dno
a jejich nastavení je regulováno hydraulickým zařízením.
Takže se pontonový systém může pohybovat po vodní hladině nezávisle na hloubce vody.
Srovnávání úrovně dna na závodní dráze LABE ARÉNA RAČICE - březen 2022
Taková závodní dráha pro veslaře a kanoisty musí mít předepsané parametry, aby závodníci měli při závodě pokud možno stejné podmínky. Pomocí bagru, který se pohybuje na našem pontonovém systému, vybaveném opěrnými nohami upravujeme dno do požadovaného stavu.
Demontáž mostních oblouků železničního mostu Čelákovice - 2. etapa - říjen 2021
Během léta byl postaven nový železniční most a my jsme přesunuli staré mostní oblouky železničního mostu
ke břehu, posunuli jsme je na břeh, kde byly dále likvidovány.
Jeden oblouk vážil 235 t. Je úžasné sledovat, jak se po hladině takový kolos pohybuje.
Výsun provizorního mostu do pozice - Praha ÚČOV - Podbaba - květen 2021
Koncem května 2021 jsme vysunovali provizorní most pro stavbu nového mostu v Praze u ÚČOV v Podbabě.
Naše pontony jsme použili v nové sestavě s kompletním využitím balastování.
Akce trvala 2 dny s dvěma dny přípravy a dvěma dny úklidu a odjezdu. Taková víkendová zábava 🙂
V druhé polovině ledna 2021 jsme měli příležitost účastnit se demontáže mostních oblouků železničního mostu přes Labe v Čelákovicích. Tuto demontáž jsme realizovali pomocí unikátního systému pontonů, které díky svým specifickým vlastnostem vyzvedli každý oblouk o váze cca 240 t ze stávajících pilířů a odvezly je do pozice, ze které byly vysunuty na předem připravenou konstrukci na břehu, kde byly rozřezány k dalšímu zpracování.
Nyní probíhá vlaková doprava po oboustraně po provizorním mostě. Naší demontáží byly uvolněny původní pilíře, které budou rekonstruovány a během léta zde bude vystavěn nový moderní železniční most se dvěma tratěmi. Po jejich dokončení, na podzim, přijdeme na řadu opět my a odstraníme zbytek starého mostu. K této práci opět využijeme našich pontonů, které mnohonásobně urychlí celou demontáž oproti jiným způsobům práce.
Slapská přehrada
Unikátní pontonový systém
Ve čtvrtek 3. 12. 2020 jsme provedli na Slapské přehradě zátěžovou zkoušku unikátní pontonové sestavy se stabilizačním systémem, který umožňuje přepravu nadrozměrných nákladů. Navržené řešení je použitelné jak v civilní, tak i ve vojenské oblasti. Může sloužit nejen k přemisťování těžkých břemen např. při rekonstrukci mostních konstrukcí, ale i údržbě vodních toků, či při řešení mimořádných událostí. Na zkoušky jsme pozvali zástupce Vlády ČR, MPO, MD, ŘVC, Povodí Vltavy a Labe a dalších organizací a stavebních firem.
Inteligentní systém pro ovládání pontonů při manipulaci velmi těžkých těles na vodní hladině je součástí priority
PO1: „Konkurenceschopná ekonomika založená na znalostech“.
Řešení vzniklo za spolupráce firmy Česká lodní doprava-charter, s.r.o. a ČVUT Praha, Fakulta strojní.
Projekt FV30052 – POKROČILÝ SYSTÉM NIVELACE A STABILIZACE AKTIVNÍHO PLOVOUCÍHO
MOBILNÍHO MODULÁRNÍHO SYSTÉMU URČENÉHO PRO PŘEPRAVU ROZMĚRNÝCH BŘEMEN.
(2018 -2020, MPO/FV). Tento projekt byl realizován za finanční podpory z prostředků státního rozpočtu
prostřednictvím Ministerstva průmyslu a obchodu v programu TRIO.
Hlavním cílem projektu bylo nalezení vhodné konstrukce pilotní verze Aktivního Plovoucího Mobilního
Modulárního Systému (APMMS) pro přepravu a manipulaci rozměrných těles na vodní ploše, a to od základních
nosných modulů až po prvky se speciální funkcí (např. pohonné, kotevní, vázací apod.) s ohledem na specifika
prostředí, ve kterém bude zařízení působit.
Transport a manipulace s pontony jsou velmi snadné, pontony jsou přepravitelné běžnými dopravními
prostředky na standardním nákladním automobilu i vagonu. Manipulace na místě umístění na vodní plochu
probíhá pomocí běžného jeřábu. Pontony vynikají univerzální skladebností – lze je skládat do tvarů dle potřeby
s ohledem na konkrétní účel použití.
APMMS bude možné využívat zejména při stavbě a rekonstrukci mostů, rovněž také při diagnostice
stavu mostních konstrukcí, dále při úpravě terénu povodí, čištění vodních toků či nádrží, a to při běžné údržbě
i výjimečných stavech (např. povodně, záplavy). Pontony lze využít i k přepravě těžké mechanizace a jeřábů,
které jsou potřeba při stavbách prováděných z vodní hladiny.Dále bude možné APMMS využít jako plovoucí zařízení pro civilní
(např. plovoucí výstavní plocha, plovoucí pódium pro hudební vystoupení a jiné kulturní akce)
či vojenské účely (ženijní mostní konstrukce a provizoria).
Přiměřená skladnost modulů umožní variabilitu požadovaného celku. Vzhledem k absenci obdobného systému
na českém i evropském trhu lze realizací projektu očekávat výrazné posílení konkurenceschopnosti v tomto
oboru. Systém splňuje požadavky na přísné bezpečnostní standardy říčních plovoucích prostředků a je v souladu
s platnou legislativou v oblasti ochrany životního prostředí. Jedná se o významnou pomoc při řešení oprav a
výměn řady mostů v havarijním stavu v celé ČR a zároveň lze pontony využít jako rezervu pro nečekané živelné události.
Bližší informace poskytne: Ing. Vladimír Toman vtoman@cld.cz
Posunutí lávky v Tróji pomocí pontonového systému
TRÓJA
9.6.2020 proběhla montáž centrálního dílu Trójské lávky v Praze. ČLD se podílela na této montáži komplexní realizací přesunu lávky po vodě přes řeku do polohy, ze které byla vyzdvižena dvěma jeřáby do své konečné pozice. Děkujeme všem zůčastněným za velmi příjemnou spolupráci.